سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - الثلاثاء 6 صفر 1440 - Tuesday 16 October 2018

حکومت حضرت مهدی (عج)، آرمان شهر صالحان

حکومت حضرت مهدی (عج)، آرمان شهر صالحان
حکومت حضرت مهدی (عج)، آرمان شهر صالحان
حکومت حضرت مهدی (عج)، آرمان شهر صالحان
حکومت حضرت مهدی (عج)، آرمان شهر صالحان
حکومت حضرت مهدی (عج)، آرمان شهر صالحان
حکومت حضرت مهدی (عج)، آرمان شهر صالحان
حکومت حضرت مهدی (عج)، آرمان شهر صالحان
حکومت حضرت مهدی (عج)، آرمان شهر صالحان
حکومت حضرت مهدی (عج)، آرمان شهر صالحان

حکومت حضرت مهدی (عج)، آرمان شهر صالحان

حکومت حضرت مهدی(عج)، آرمان شهر صالحان حکومت حضرت مهدی(عج)، آرمان شهر صالحان انسان ها، مسافرانی هستند که دیر یا زود به «شهر آرمانی» (اتوپیای) خود خواهند رسید و اما این که چقدر شرایط شهروندی را در خود ایجاد کرده اند، پرسشی است که هر کس خود می داند. با نگاهی کوتاه و گذرا به برخی مولفه های آن «مدینه فاضله امیدها» در می یابیم نسبت ما با آن چگونه است. باشد که بتوانیم با دست تدبیر خود، زمینه هر چه بهتر حضور در عصر روشنایی را فراهم سازیم.   شهر ظهور، مدینه قسط و عدل کمتر بشری بر روی کره خاکی پای گذاشته که فطرت الهی او، همواره او را به عدل و قسط فرا نخوانده باشد، به گونه ای که ظالم ترین انسان ها نیز وقتی به وجدان خویش نظر کنند، «عدالت» را امری نیک، و ظلم و بی عدالتی را بد و ناشایست می یابند. از این روی، بشر از ابتدای آفرینش، همواره به امید بر پایی جامعه ای سرشار از قسط و عدل روزگار سپری کرده است، اگر چه روز به روز بر ابعاد ظلم در زندگی او افزوده شده است. چه جنگ های خونینی که در طول تاریخ رخ نموده و چه خون های پاکی که بر خاک ریخته، چه انسان های مظلومی که تنها بهره آنان از زندگی ظلم و تعدی دیگران بوده است و چه صفات روشن و سفید تاریخ که به ظلم ظالمان تاریک و سیاه شده است و اما خداوند متعال اراده فرموده است که در پایان این کتاب، برگه های سفید […]

بدون دیدگاه
۴ تیر ۱۳۹۷
ادامه مطلب

انتظار موعود؛ فلسفه ای الهی و انسانی

انتظار موعود؛ فلسفه ای الهی و انسانی
انتظار موعود؛ فلسفه ای الهی و انسانی
انتظار موعود؛ فلسفه ای الهی و انسانی
انتظار موعود؛ فلسفه ای الهی و انسانی
انتظار موعود؛ فلسفه ای الهی و انسانی
انتظار موعود؛ فلسفه ای الهی و انسانی
انتظار موعود؛ فلسفه ای الهی و انسانی
انتظار موعود؛ فلسفه ای الهی و انسانی
انتظار موعود؛ فلسفه ای الهی و انسانی
انتظار موعود؛ فلسفه ای الهی و انسانی

انتظار موعود؛ فلسفه ای الهی و انسانی بشارت مهدویت در کتب انبیا در برخی آیات قرآن کریم تصریح شده است که بشارت مهدویت در کتب انبیاء گذشته نیز آمده است از جمله در آیه شریفه می فرمایند: «و لقد کتبا فی الزبور من بعدالذکر ان الارض یرثها عبادی الصالحون» (1) ما به حقیقت در کتاب زبور (داود) این بشارت عظیم را ثبت نموده ایم که در آینده، وراثت و حکومت تمامی عالم انسانی ویژه بندگان برگزیده و درستکار خواهد بود. در آیه فوق چنانکه مبرهن است، بشارت از آینده ای می دهد که نظام سلطه استکبار جهانی و هرگونه شر و فسادی بکلی از جامعه بشریت رخت بر بسته و تار و پود جهل، ظلم، فساد و تبعیض از هم گسسته و محو گشته است. و وراثت زمین به دست انسان های شایسته و صالح انتقال خواهد یافت. «مضمون آیه فوق در مرموز (73) زبور داود مکرراً ذکر شده و این بشارت عظیم را بالحان گوناگون بیان کرده و پس از تسلی و دلداری به حضرت داوود که از شریران رنجیده مشو زیرا همچون علف زود بریده می شوند بر خداوند توکل نمای و از او متلذذ باش به او آرام گیر و در انتظارش بسر بر و…(2) و نیز در بشارت سی و سوم آمده است: «زیرا که شریران منقطع می شوند، اما متوکلان به خداوند وارث زمین خواهند شد.» آیین زرشتیان و در کتاب زند که کتاب مذهبی زرشتیان است نیز اشاره به انقراض ظلم و ستم و وراثت صلحاء گردیده است: «لشگر اهریمنان با ایزدان دائم در […]

بدون دیدگاه
۳ خرداد ۱۳۹۷
ادامه مطلب

آثار عظيم اعتقاد به امام زمان (عج)

آثار عظيم اعتقاد به امام زمان (عج)
آثار عظيم اعتقاد به امام زمان (عج)
آثار عظيم اعتقاد به امام زمان (عج)
آثار عظيم اعتقاد به امام زمان (عج)
آثار عظيم اعتقاد به امام زمان (عج)
آثار عظيم اعتقاد به امام زمان (عج)
آثار عظيم اعتقاد به امام زمان (عج)
آثار عظيم اعتقاد به امام زمان (عج)
آثار عظيم اعتقاد به امام زمان (عج)

آثار عظيم اعتقاد به امام زمان (عج)

روز ولادت حضرت مهدی موعود(ارواحنا فداه)، یک عید حقیقی برای همه ی افراد بشر و آن کسانی که ستمی کشیدند، رنجی بردند، دلی سوزاندند، اشکی ریختند و انتظاری کشیدند و کسانی که با مشاهده ی ناملایمات در طول حیات خود و در هر نقطه یی از عالم – و حتی در هر نقطه یی از تاریخ – مصیبتی تحمل کرده اند، است. همه آنها در مثل چنین روزی و به یاد امروز، احساس شادمانی و امید و نشاط کرده اند. این ولادت بزرگ و این حقیقت عظیم، متعلق به یک ملّت و یک زمان خاص نیست؛ بلکه متعلق به بشریت است. این «میثاق الله الذی أخذه و وکّده »، میثاق خدا با انسان است. «وعد الله اذی ضمنه». این، وعده ی خداست که تحقق آن را ضمانت کرده است. همه ی انسانهای طول تاریخ، نسبت به این پدیده ی عظیم و شگفت آور، احساس نیاز معنوی و قلبی کرده اند؛ چون تاریخ، از اوّل تا امروز و از امروز تا لحظه ی طلوع آن خورشید جهانتاب، با ظلم و بدی و پلیدی، آمیخته بوده است. همه ی کسانی که از ظلمی رنج برده اند -چه آنهایی که به خود آنها ظلم شده است و رنج برده اند و چه کسانی که به ستمکشی دیگران نگاه کرده اند و رنج برده اند – با یاد ولادت این منجی عظیم تاریخ و بشر، در دلشان امیدی به وجود می آید. به همین خاطر، شما می بینید که این حقیقت، مخصوص شیعه هم نیست؛ همه ی ادیان و مذاهب، عقیده دارند که یک […]

بدون دیدگاه
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
ادامه مطلب

شعر – العجل یوسف زهرا کجایی

شعر – العجل یوسف زهرا کجایی
شعر – العجل یوسف زهرا کجایی
شعر – العجل یوسف زهرا کجایی
شعر – العجل یوسف زهرا کجایی
شعر – العجل یوسف زهرا کجایی
شعر – العجل یوسف زهرا کجایی
شعر – العجل یوسف زهرا کجایی
شعر – العجل یوسف زهرا کجایی
شعر – العجل یوسف زهرا کجایی
شعر – العجل یوسف زهرا کجایی

?اے رفتہ سفريوسف گمگشتہ ڪجايے؟ ?هيہاٺ ازاين خونِ دل ودردِ جدايے ?دنيا شده لبريز زظلم وستم و جور ?اے كاش خدا امرڪند تا ڪہ بيايے #العجل_یابن_زهراڪجایی

بدون دیدگاه
۲۷ آذر ۱۳۹۶
ادامه مطلب

ماجرای شفای زائر کاظمین توسط امام زمان (عج)

ماجرای شفای زائر کاظمین توسط امام زمان (عج)
ماجرای شفای زائر کاظمین توسط امام زمان (عج)
ماجرای شفای زائر کاظمین توسط امام زمان (عج)
ماجرای شفای زائر کاظمین توسط امام زمان (عج)
ماجرای شفای زائر کاظمین توسط امام زمان (عج)
ماجرای شفای زائر کاظمین توسط امام زمان (عج)
ماجرای شفای زائر کاظمین توسط امام زمان (عج)
ماجرای شفای زائر کاظمین توسط امام زمان (عج)
ماجرای شفای زائر کاظمین توسط امام زمان (عج)
ماجرای شفای زائر کاظمین توسط امام زمان (عج)

امام زمان (عج) زائری که در کاظمین به بیماری مبتلا شده بود را شفا دادند. به گزارش پایگاه خبری عروة الوثقی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ يکی از موانع تشرف به محضر مبارک حضرت بقيه الله (عج) اين است که اکثراً استعداد حضور محضر آن حضرت را ندارند، و لذا اين دسته از افراد يا توفيق ملاقات با آن حضرت را پيدا نمی‌کنند، و يا اگر آن وجود مقدس را ببينند در آن موقع نمی‌شناسند، و يا در آنها تصرف ولايتی می‌شود که نتوانند با آن حضرت حرف بزنند و عرض ارادت کنند. بنابراين اگر کسی بخواهد در ملاقات با آن حضرت کاملاً موفق باشد و از آن وجود مقدس استفاده حضوری نمايد بايد خود را کاملاً مستعد کند، يعنی قبل از توفيق به ملاقات با آن حضرت، تزکيه نفس کند و ارتباط روحی با آقا برقرار نمايد و آن حضرت را کاملاً بشناسد. جمعی از افراد متدين و مورد وثوق از اهل علم نقل کرده‌اند که: مردی در کاظمين به نام آقای امين سلمانی بود که تا حدودی جراحی‌های سطحی را انجام می‌داد و مورد اطمينان افراد متديّن بود. او نقل کرد که روزی زائری نزد من آمد و گفت: «در دست و پا و زبانم قرحه هايی بيرون آمده که فوق العاده مرا اذيت می‌کند، اگر می‌توانی آنها را عمل کن و جراحی نما.» من وقتی او را معاينه کردم ديدم معالجه او از دست من بر نمی‌آيد و از طرف ديگر دلم به حال او سوخت، بنابراین مغازه را تعطيل کردم و او را به بغداد […]

بدون دیدگاه
۱۲ آبان ۱۳۹۶
ادامه مطلب

ویژگی های جامعه مهدوی چیست

ویژگی های جامعه مهدوی چیست
ویژگی های جامعه مهدوی چیست
ویژگی های جامعه مهدوی چیست
ویژگی های جامعه مهدوی چیست
ویژگی های جامعه مهدوی چیست
ویژگی های جامعه مهدوی چیست
ویژگی های جامعه مهدوی چیست
ویژگی های جامعه مهدوی چیست
ویژگی های جامعه مهدوی چیست

ویژگی های جامعه مهدوی چیست

انسانها همیشه در آرزوی رسیدن به جامعه ای هستند که در آن، آسایش، رفاه، امنیت و خواسته های معقول وجود داشته و به آسانی به آن برسند، عدالت و برابری نیز خواسته آرمانی دیگر انسان است.در نگرش قرآن، آفرینش و کیهان برای انسان و تأمین نیازهای مادی و معنوی اوست، از این روی عظمت انسان وقتی روشن می شود که عظمت این هستی باز شناخته شود. وقتی این رویکرد و نگرش در قرآن نسبت به انسان وجود دارد، باید هدفی مهم وغایتی بزرگ برای او در پیش روی باشد. بعثت انبیای الهی را نیز می توان از عظمت انسان و اهمیت وجودی او شمرد که خداوند او را بزرگ داشته و تکریم نموده (اسراء/۷۰) و رسولانی از جانب خود برای آشنایی با زندگی درست و راه راست در خدمت انسان قرار داده است. این انگیزه نیز از غایتی بزرگ برای انسان خبر می دهد. از این روی، انسان با تأمل در این امور، به تأمل در غایتی بزرگ می رسد که آینده او را تعیین می کند. انسانها خواسته های مادی و معنوی بزرگی در فراروی خود دارند و این نیازهای انسان مراتبی دارد. انسان با تأمین نیازهای اولیه برای رسیدن به نیازهای عالی در حرکت است. هرگاه نیازهای انسان فراتر رود، به غایت مورد نظر نزدیک خواهد شد. دانشمندان بزرگ برای رسیدن انسان به بستر حرکت به سوی تعالی و جامعه ای ایده آل برنامه و طرحهای علمی آرمانی ترتیب داده اند تا انسان ضمن رسیدن به نیازهای «ادنی» به نیازهای «اعلی» توجه و متمرکز شود. افلاطون نقشه «اتوپیا» […]

بدون دیدگاه
۲۷ تیر ۱۳۹۶
ادامه مطلب

نقش امام زمان (عج) در عصر غیبت

نقش امام زمان (عج) در عصر غیبت
نقش امام زمان (عج) در عصر غیبت
نقش امام زمان (عج) در عصر غیبت
نقش امام زمان (عج) در عصر غیبت
نقش امام زمان (عج) در عصر غیبت
نقش امام زمان (عج) در عصر غیبت
نقش امام زمان (عج) در عصر غیبت
نقش امام زمان (عج) در عصر غیبت
نقش امام زمان (عج) در عصر غیبت

نقش امام زمان (عج) در عصر غیبت

مقام انسان کامل در اندیشه شیعی، امامت از جایگاه بس والایی برخوردار است. امام به عنوان انسان کامل، در مقام خلافت اللهی قرار می گیرد.قرآن برای خلیفه خداوند در زمین به عنوان جانشینی که محل استقرارش زمین است، کار ویژه و نقش خاصی را بیان کرده است. از آن جایی که همه موجودات هستی به انسان (آدم علیه السلام) به عنوان موجود کامل و برتر که حامل همه اسمای الهی است، سجده کرده و او را به عنوان معلم (بقره آیه ۳۴تا ۳۰) برگزیده اند تا در نقش ربوبیت طولی، آنان را به کمال لایق ایشان برساند، خلیفه خداوند، می بایست همگان را تعلیم و آموزش و پرورش دهد تا هر موجودی به کمال دست یابد. این مسأله حتی نسبت به ابلیس نیز صادق است. ابلیس هرچند که از پذیرش استادی و ربوبیت و خلافت انسانی سرباز زد، ولی به طور تکوینی نمی تواند خارج از دایره قدرت خلیفه و انسان کامل قرار گیرد. او نیز در راستای رسیدن به هر کمالی که لایق اوست می بایست از ربوبیت طولی انسان کامل بهره گیرد. سرباز زدن ابلیس و تکبر و خودبزرگ بینی او (بقره آیه۳۴) به بهانه این که خلقت او از ماده برتری به نام آتش است، (اعراف آیه ۱۲و نیز سوره ص آیه۷۶ سوره حجر آیه۳۳) به این معنا نیست که ابلیس از انسان کامل برتر است و در کمالات بر او مقدم می باشد. آن چه بر پایه آموزه های قرآنی و روایی معتبر، مسلم است اینکه همه موجودات جهان به انسان کاملی نیازمند هستند که به […]

بدون دیدگاه
۲۷ تیر ۱۳۹۶
ادامه مطلب

آیا غیبت فقط برای امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است؟

آیا غیبت فقط برای امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است؟
آیا غیبت فقط برای امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است؟
آیا غیبت فقط برای امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است؟
آیا غیبت فقط برای امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است؟
آیا غیبت فقط برای امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است؟
آیا غیبت فقط برای امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است؟
آیا غیبت فقط برای امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است؟
آیا غیبت فقط برای امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است؟
آیا غیبت فقط برای امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است؟

درباره مهدویت و مسائل مختلفی که دراین خصوص مطرح است، ممکن است این سؤال در اذهان نقش ببندد که آیا غیر از امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، اشخاص دیگری نیز از نظرها غایب گشته اند؟ با مرور تاریخ درمی یابیم که برخی از انبیا و اولیای الهی نیز به دلایل مختلفی غایب گشته اند.   ۱- غیبت حضرت خضر: به اعتقاد اکثر مسلمین جهان و نوشته مورخان، خضر پیغمبر از زمان حضرت موسی علیه السلام تا کنون زنده است و کسی از مکان یارانش اطلاعی ندارد. داستان وی با حضرت موسی در قرآن آیات ۵۹ تا ۸۲ سوره کهف ذکر شده است.   ۲- غیبت حضرت موسی بن عمران (ع): ایشان از وطن، از فرعون و قوم او فرار نمود و داستانش در قرآن در سور مختلف آمده است. در طول غیبت هیچ کس از او اطلاعی نداشت و موسی را نمی شناخت، تا زمانیکه خداوند او را برانگیخت و او به دعوت خلق برخاست. شیخ صدوق در کمال الدین، ج ۱، ص ۱۳۶ از حضرت صادق علیه السلام روایت می کند که: صالح مدتی از نظر قومش غایب شد. ۳- غایب شدن یوسف بن یعقوب: با وجود آنکه یعقوب پیغمبر بود و به او وحی می شد، ولی از غیبت فرزندش یوسف خبر نداشت و دیگر فرزندانش نیز بی خبر بودند تا اینکه پس از سالها غیبت این راز فاش گردید.   ۴- غیبت حضرت یونس: وقتی قوم او بر مخالفت افزودند و او را اطاعت ننمودند. یونس(ع) از میان آنان گریخت و از نظر قوم خود […]

بدون دیدگاه
۴ تیر ۱۳۹۶
ادامه مطلب

نوشته های زیبای مهدوی

نوشته های زیبای مهدوی
نوشته های زیبای مهدوی
نوشته های زیبای مهدوی
نوشته های زیبای مهدوی
نوشته های زیبای مهدوی
نوشته های زیبای مهدوی
نوشته های زیبای مهدوی
نوشته های زیبای مهدوی
نوشته های زیبای مهدوی

مهدویت، یعنی منت والای خداوند هستی بر مستضعفان زمین. مهدویت، یعنی جلوه ی تام و تمام رحمت، نعمت و حکمت ربانی بر ابنای  آدم. مهدویت، یعنی افشای راز سر به مهر سجده ملائک بر عزیزترین مخلوق خداوند. مهدویت، یعنی تجلی حقیقت مقام خلیفه اللهی انسان بر روی زمین. مهدویت، یعنی پایان شب سرد و فسرده ظلمت و آغاز صبح راستین روشنایی. مهدویت، یعنی بستر شکوفایی نهانترین استعدادهای اهالی زمین و زمان. مهدویت، یعنی سرآغاز رویش فصلی دوباره برای تجربه زیستنی دوباره. مهدویت، یعنی راه رفتن برای رسیدن. مهدویت یعنی کشتی نجات بر ساحل رستگاری. مهدویت، یعنی تنهاجاده منتهی به آرمان شهر نبوی. مهدویت، یعنی جامه زیبای عدالت اولین امام بر بلندای قامت آخرین امام. مهدویت، یعنی اهتزاز پرچم سرخ شیعه بر بلندای قله اسلام. مهدویت، یعنی امتداد حماسه شکوهزاد عاشورا در کربلای آخر الزمان. مهدویت، یعنی حکومت یکپارچه عدل بر رفتار تمامی انسانها. مهدویت، یعنی میعادگاه تحقق تمامی آمالها و آرمانهای بشری. مهدویت، یعنی پایان قصه پرغصه رنج آدمی در دفتر تاریخ. مهدویت یعنی، استیفای حقوق حقه تمامی محرومان و ضعیف نگاه داشتگان زمین. مهدویت یعنی مرگ تمامی رنجها، اندوه ها، ظلمت ها، ستمها، پلیدیها و زشتیها. و بالاخره … مهدویت، یعنی: کلمه توحید که با ولایت امامی عادل تجلی خواهد یافت.   سایت تبیان ابوالقاسم شکوری

بدون دیدگاه
۴ تیر ۱۳۹۶
ادامه مطلب
سایت آگهی و نیازمندی های خرید و فروش نیلی ترین سایت آگهی و نیازمندی های خرید و فروش نیلی ترین سایت آگهی و نیازمندی های خرید و فروش نیلی ترین

آخرین مطالب دین و اندیشه »

آخرین مطالب خانواده »

آخرین مطالب فناوری اطلاعات و ارتباطات »

آخرین مطالب-أحدث المقالات-Latest